2016. április 23., szombat

Vasárnap: Viktoriángoth

Tudom, hogy most szombat van és azt is tudom, hogy kimaradt a csütörtök a  péntek és ergo a szombat is. Pótolni fogom őket, nyugi. Csak ma voltam turizni és új gyöngyszemre bukkantam egy fűző személyében és felavattam a kihívás folytatásával együtt. :)

Annie írt egy gyönyörű összefoglalót - én sosem tudnék ilyen szépen írni róla - itt megleshetitek.

Ahogy Annie is írta tényleg  a legtöbben ezzel a fajta goth stílussal ismerkednek meg hamarabb. A kívülálló személyek gyakran vonhatnak le itt is téves következtetéseket, mégpedig azért, mert többnyire úgy vélik, hogy oda vágyódnak vissza. Pedig nem. Régebben talán én is így voltam vele, de rájöttem hogy minden korszaknak - amiért rajongok -  vannak hátulütői.
Egyszer régen ki lehetett tölteni egy kérdőívet a goth szubkultúrával kapcsolatosan és volt egy olyan kérdés, hogy "szerinted a goth lányok miért hordanak fűzőt?" Nos, szerintem pont azért, hogy kimutassák a korszak értékei iránti tiszteletet. Hiszen ezekben az időkben sokkal illemtudóak, tisztelettudóak, műveltek, erkölcsösebbek voltak az emberek, a férfiakban több volt az udvariasság, mint manapság. Az értéktelenség elleni tüntetés látszik azon is, hogy a Viktoriánus korabeli gyászruhákat veszik alapul a kinézetben.  A melankolikus/romantikus emberkék választják leginkább. Öltözködésben a fekete és a hatalmas szoknyák dominálnak, na meg persze fűzők és sok sok csipke, bársony és a többi  hasonló kellemes anyag. Kiegészítőnek vallási jelképek, legyezők, csipkésnapernyők, kalapok jelennek meg. Férfiaknál a cilinder, sétapálca, zsebóra. Sötét elegancia, ami árad belőle és magával vonzza a tekinteteket. Irodalmi háttere is van, ami inspirációt ad, ide tartoznak pl: Poe, Byron és Shelly (ők a legismertebbek talán.) Zenei téren a klasszikusokat létesítik előnyben, de azonosulni tudnak a Nox Arcana, Proyecto Oniric és a Sopor Aeternus hangulatával is.

  

Bocsánat a mosolyért, ilyen vagyok többnyire. :)

 
A sminkem leginkább kicsit uncsim szerint kleopátrásra sikeredett. Kiegészítőim nem nagyon voltak, bár gyűjtöm a legyezőket és abból sok van, csak eléggé fújt a szél és néha elbújt a nap, furán néztem volna ki úgy pózolni egy csipkéslegyezővel. 

Azt szeretném megjegyezni, hogy azonosulni tudok az ő eszméikkel is abszolút, ezért sem tudnék kimondottan leragadni egy alstílusnál sem. Öltözködésileg is leginkább úgy szoktam megjelenni, amikor amihez kedvem van. Mert lehet valaki perky goth úgy is, hogy full feketében van. /deerrőlmajdkésőbb/

2 megjegyzés: