2015. december 18., péntek

A harmadik goth kihívás - 36-40. kérdésig

36. Készíts egy inspirációs bejegyzést arról, amit szeretsz (lehet ez történelmi kor, vagy éppen egy fotó, amit deviantArton találtál), és írj róla, csatolj hozzá képeket, linkeket!

Nagyon sok mindent szeretek, írhatnék a Viktorián/Edvárdián  korszakról vagy akár a Steampunkról, a Dark moriról, de én most inkább az igazi Vintage egyik korszakát választottam, mégpedig a húszaséveket, amiért egyenesen rajongok a Flapper divat! (Igen, próbáltam gótikusabb képeket találni a flapper stílusban.)

A képek forrásai: Pinterest.com

Mindig nagyon magával ragadott a korszak. A nők öltözékében megtetszett az a kifinomult elegancia, letisztultság és ahogyan a különböző fejdíszekkel feltudták dobni az egyszerű szűk ruhájukat. Coco Chanel tényleg kiemelkedőt alkotott akkortájt. Az akkori "hajdivat" tökéletesen összeegyeztethető volt azokkal a ruhákkal is. Mivel fodrásznak tanultam - nagyon nem sokáig - ezért tudom, hogy egy Marcell vízhullám elkészítése mennyire nem egyszerű - elsőre - Ha már rájönnek a kiinduló lépésekre, akkor már  nem is olyan bonyolult, mint amilyennek tűnik. Azért mi babafejen samponnal/balzsammal tanultuk  rövid hajon, úgy nem volt az igazi. Bármennyire is szeretném valamikor a hajamat igazi Marcell vízhullásomra megcsinálni, ezt sajnos nem fogom tudni kivitelezni, ahhoz speciális eszközök kellenének. Alapvetően a húszasévek nem volt gáz.  A filmekből kiindulva sokkal jobb vágásúak voltak az emberek, mint manapság. Kedvesebbek voltak, jobban tisztelték egymást, (tudom, vannak ellenpéldák  pl: Bonnie és Clyde, de ők a 30-as években) valahogy az érzelmeket is másabban fejezték ki és még igazán udvaroltak a férfiak, nem úgy mint mostanság. Ez a korszak szerintem kicsit nyugisabb volt - már leszámítva a szesztilalmat.- Úgy értem nem volt olyan hatalmas háború már, inkább lecsengőbe vagy elő szelekkel, gondolok itt a második világháborúra, de az is a 30-as évek végén kezdődött. Valójában a flapper a rövid hajú nőkre volt jellemzőbb és kicsit ilyen lázadóbb jellegű stílus volt, amolyan "rossz" lánynak is gondolták azokat, akik hasonló viseleteket hordtak, viselkedésükben is deviánsnak minősültek. Hiszen a valódi flapper lányok dohányoztak, kacérkodtak a férfiakkal is, éjszakai klubokba jártak. Engem magával tud varázsolni a ez a stílus, nem véletlen hogy odáig meg vissza vagyok a fejdíszekért. A jazz-ről még nem is beszéltünk... Ekkor élte igazi fénykorát, egyszerűen imádom a  charleston jellegű jazz zenét.

Csakhogy egy kis jazz legyen modern köntösben is.



37. Írj egy politikai kérdésről, és arról, hogy miért kellene, hogy érdekelje ez a dolog a goth szubkultúra tagjait!

Hűha, biztosan van ilyen. De nem szeretnék politizálni, főleg nem egy ilyen posztban. Tehát ezt a kérdést most kihagynám.



38. Mik azok a dolgok, amelyeket szerinted egy goth embernek meg kell, hogy legyen?

Meg kell? Szerintem nem lehet így semmit sem kötelezni. Szeretnék egy fekete csipkés napernyőt. A legyezőket is gyűjtöm. Ezek úgy mond a nyári melegben jól jöhetnek, jah lányoknak persze. Szerintem ez is leginkább egyén függő. Sok fekete ruha?


39. Posztolj egy olvasói kommentet vagy emailt, ami megmelengette a szívedet, és köszönd meg nyilvánosan!

Remélem nem lesz baj, hogy ezt most itt megosztom. Nem mondanám kommentnek sem e-mail-nek, mert Facebook-on írta az egyik kedves olvasóm, aki szintén blogol.

"Szia! Ne haragudj, hogy korábban csak úgy ismeretlenül megjelöltelek! Igaz; már előbb is írhattam volna, de mindenképp szerettem volna tudatni veled, hogy nagyon szeretem a blogodat, sok érdekes, tartalmas bejegyzéseket találok nálad! Mindenképp szerettem volna itt is felvenni a kapcsolatot veled, remélem nem baj!
smile hangulatjel
Sok sikert a továbbiakban is és szép napot kívánok neked! smile hangulatjel ^^
Heni "

Köszönöm szépen, a kedves szavakat, mindig jó érzés pozitív visszajelzéseket kapni. Nagyon megörültem a levelednek, meghatódtam és tényleg megmelengette a szívemet! Bár már privátban megköszöntem, de most itt is megköszönöm, remélem nembaj. A te blogod is nagyon jó és én is szeretem olvasgatni. Még egyszer nagyon szépen köszönöm! Neked is sok sikert a továbbiakban!

Óh, úgy látom már nem nyilvános a blogod, így nem látogathatja mindenki. Sajnálom.  Heni ez az ő blogja amúgy.




40. Írj néhány témát, amiről szívesen olvasnál más blogokon! Miért pont ezekkel kapcsolatban vagy kíváncsi mások véleményére?

Hm. Nem egészen téma, de arra kíváncsi lennék, hogy ki milyen felindulásból kezdett el írni, blogolni. Meg mondjuk ezt a kihívást is kitölthetnék, a kérdések jók, érdekesek, izgalmasak, így szívesen olvasnám mások véleményét is ezekre a kérdésekre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése