2015. december 16., szerda

A harmadik goth kihívás - 31-35. kérdésig

31. Vegyél elő egy régi DIY projektet, nézd kritikus szemmel: van valami, amit utólag másképp csináltál volna?


Hazudtam. Tényleg volt nekem DIY projektem. Amit másképp csináltam volna, az az hogy befejeztem volna. Egyszer eszembe jutott látva a sok kreatív goth posztot, hogy én is megpróbálkozom egy ruha átalakításával. Igen ám, csakhogy hirtelen felindulásból levágtam egy szoknya alját és ennyi. Nem tudtam mi a következő lépés. Szóval nem fejeztem be, mert az ihlet amilyen gyorsan jött, el is szállt.



32. Ha kreatívnak érzed magad, írj egy goth témájú haikut (5-7-5 szótagos kis vers) és oszd meg! Plusz pont, ha humoros is.

Sosem írtam még semmilyen Haiku-t, de azért megpróbálom.

"Sötétben állva.
Reménynek halk nesze szól
az éjszakában."

Ez nem megy nekem. Mármint a haikuféle költészet. Inkább maradok a szabadabb versformánál, ha megszáll az ihlet.


33. Posztolj pár képet magadról (vagy a szobádról, hobbidról), ami a legkevésbé sem köthető a szubkultúrához!

A szobámat választottam.
A kincseim. Mint említettem már, pillangó mániás vagyok, a legyezőket is gyűjtöm, ott vannak jobb oldalt. A szívecskés lufi is bele van állítva a gyűjteményem közé. Koncert jegyek, boldogságprogramos szívecskék, képeslapok az egyik Japánból, a másik Londonból való. 


Könyvek! <3


Köntös <3

mamusz <3


34. Készíts egy listát azokról a dolgokról, amik bár nem képezik a goth szubkultúra részét, te mégis hozzá kötöd valami miatt.

Talán a múltidézés az egyetlen, ami most eszembe jutott. Majd később lehet, hogy bővítem és jobban elgondolkodok rajta.


35. Írj egy ajánlót egy jó könyvről, albumról vagy filmről - vagy írj egy kritikát arról, ami kevésbé tetszett.

Album ajánló. Mivel mostanában, illetve három napja nagyon rá kattantam a Hold - Rejtett mosoly című számára, ezért a Holdnak az "Idegen föld" című albumáról akarok írni.



Forrás
Még régebben Trish blogja által - amit már említettem az előző bejegyzésekben - találtam rá arra az oldalra, ahol sok régi magyar dark/goth zenét összegyűjtött egy fiatal ember. Bár már tavaly letöltöttem nagyon sok albumot onnan, mégis csak pár napja kattantam rá a Hold együttesre és ha tehetném rongyosra hallgatnám a kazettát, de hát már az nem divat így marad a Windows Media Player folytonos lejátszás. 

Nem igazán goth rock még ha youtube-on bele is tettem abba a lejátszási listába, inkább darkwave stílusú meg kicsit Bonanza Banzai-os hangulatú maga a zene szerintem, de azért jóval másabb mint a Bonanza (főleg, hogy hivatalosan nem is nevezhető goth bandának a Bonanza Banzai). 

A dalszövegek szerintem nagyon jók, még ha nem is pozitívak hiszen tudjuk hogy annak idején milyen kilátástalannak láthatták elődeink a világot, az életet stb. A szövegek többnyire ezeket jól tükrözik, vissza tudják adni. A szöveghez kitérve: annyira csodálatos, hogy milyen szép költői képeket és metaforákat alkalmaznak bizonyos dalaikban. 

Pl "Arcon csapottan a sárba hullok (...) Hiába minden sírnak az angyalok." /Cry/
"Menekülj el kérlek  édes, ne állj meg a sötétedés nem vár. A város szélén jár, már csendesen oson a halál."/Sötétedés/ 
Ezek a szövegek nagyon jók! Szerintem versben sem tudnék hasonló jó mondatokat összehozni.
/Itt mindent  savak marnak, itt mindent a rozsda rág"/Barbárok/ 
Amiért még tetszik az az, hogy a háttérzene sem utolsó!A szintetizátoros elemek kimondottan nagyon tetszenek. Az album címadó dala is nagyon jó lett.

A másik album, ha nem erről írtam volna, akkor a Bonanza Banzai -1984 című albumáról írtam volna.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése